A húsvéti ünnepekre forgalomba hozott húskészítmények mintegy harmada a magyar kis- és középes vállalkozásoktól kerül a belföldi fogyasztókhoz – közölte Babati Zoltán, a Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (VHT) elnökségi tagja. Ez az arány egész évben jellemző: a húsipar éves 370-420 milliárd forintos árbevételének mintegy 30 százalékát adják a kkv-k.
A húsvéti forgalom az éves árbevétel 5-10 százalékát teszi ki. A kis- és közepes vállalkozástól cégenként általában 25-30 tonna áru kerül a boltok polcaira az ünnepekre. Ezek közül leginkább a darabolt füstöltárut keresik a vásárlók.
A magyar hústermékek ára ugyan általában valamelyest magasabb, mint a nagy élelmiszerláncok által forgalmazott import termékeké, de egy hagyományos ízesítéssel, hagyományos módon előállított füstölt termék vitathatatlanul kellemesebb gasztronómiai élmény, mint az olcsóbb, sokszor bizonytalan tömegáru – mondta Babati az MTI-nek. A VHT elnökségi tagja – aki egyben cégtulajdonos is – saját vállalkozását, a körmendi Babati és Társa Kft. példáját hozta. Ebben a húsfeldolgozó üzemben az idei ünnepekre 28 tonna füstölt darabolt comb, 15 tonna füstölt tarja, 15 tonna füstölt csülök, 10 tonna kötözött termék készül.
A magyar kkv-k termékeikkel azt a fogyasztói képet kívánják erősíteni, hogy „a magyar élelmiszer egyenlő az ellenőrzött, biztonságos, jó minőségű élelmiszerrel” – mondta. Szólt arról, hogy a magyar kis- és közepes vállalkozások egyetértenek gazdaság kifehérítésének céljával, az eddiginél is hatékonyabb megelőzéssel. Úgy vélik, a feketegazdaság szankcionálásnak – például a hamisítások esetén – olyan mértékűnek kell lennie, amely megfelelő visszatartó erőt jelent.
AGROLINE