Az alábbiakban bemutatjuk a roolnet Start verzió egy lehetséges használati forgatókönyvét képernyőképek mentén.
A képekre kattintva nagyítva is megjelennek a képek.
1. Bejelentkezve
Sikeres bejelentkezés (és a vállalat alapadatok beállítása) után az alábbi kép fogad.
2. Egyszerűsített cikktörzs
A cikkeinket legegyszerűbben az "Egyszerűsített cikktörzs, képek" munkafüzeten vehetjük fel. Ehhez szükségünk lehet a megfelelő vámtarifa számokra (az "Áru jegyzék" nyomógombra bejövő munkafüzeten vehetjük fel az általunk használt vámtarifaszámokat, egyben a rájuk vonatkozó ÁFA kulcsokat).
3. Egyszerűsített partnertörzs
A partnereinket (vevők, szállítók, ...) és címeiket vegyük fel az "Egyszerűsített partnertörzs" munkafüzeten.
4. Értékesítési árak
Az értékesítési árakat célszerű előzetesen rögzíteni és karbantartani a rendszerben, így a rendelések/szállítólevelek/számlák kiállítása gyors folyamat tud lenni. Lehetőség van a rendelés felvételekor megadni/felülbírálni az árat - ha azt engedélyezzük. Az árakat lehetőségünk van árlista szerűen rögzíteni, illetve egyedi ármegállapodások keretében is. Lehetőség van akciók rögzítésére is. Az árlistákat az "Értékesítés árlista" munkafüzeten tarthatjuk karban, vagy az innen hívható "Árlista táblázat" munkafüzeten hagyományos táblázatos formában.
5. Értékesítési árak monitorozása
Ha sokféle árlistát, egyedi ármegállapodást, akciót alkalmazunk, akkor segítségünkre lehet az aktuális, illetve adott dátumon érvényes árak monitorozó funkciója, melyen azon túl, hogy kinek/mi/mikor/mennyibe bekerül, megtudhatjuk azt is, hogy milyen ármegállapodás miatt kerül annyiba.
6. Vevői megrendelések
A cég működésének függvényében a napi értékesítési folyamat kezdődhet a vevői megrendelések rögzítésével. A vevői megrendelés rögzítése történhet tételenkénti vagy táblázatos megadási formában. A rendelés rögzítéskor a kereskedést támogató további információk megjelenítése ki/bekapcsolható.
7. Szállítólevél készítés
Akár a már rögzített vevői megrendelések alapján (igény szerint túrákba szervezéssel kombináltan), akár közvetlen raktári szállítólevél kiállítással történhet a kiadott áuk és mennyiségek rögzítése.
A nyomtatott szállítólevél formátumát tekintve sokféle lehet. Egy példa:
8. Szállítólevél igazolás
Amennyiben az alkalmazott folyamatunk szerint a visszaérkezett, vevő által igazolt szállítólevél alapján állítjuk ki a számlát, akkor a szállítólevél igazolást a rendszerben rögzíthetjük (ahol a vevő nem azt vette át, mint amit kiadtunk neki + visszáru kezelése).
9. Számla készítés
A rögzített/igazolt szállítólevél szerint gombnyomásra elkészíthető a számla (belföld/export/belföldi devizás).
10. Partner tartozások követése
A kinlévőségek legegyszerűbb monitorozó funkciója a "Partner egyenleg monitor" munkafüzet.
Lehetőségünk van a lejárt számlák korosítására - akár egyedi sablonok szerint is.
11. Pénzmozgások követése
A rendszerben rögzíthetjük a különböző - banki, pénztári, kompenzációs - pénzmozgásokat, ezzel lehetővé téve a tartozások mindenkor pontos követését, fizetési felszólítások... készíthetőségét.
12. Néhány kiemelt lekérdezés
A rendszerbe rögzített adatok lekérdezésére, elemzésére számos szempont szerint nyílik lehetőség.
Minden megjelenített sor tovább részletezhető akár az elemi eseményekig lebontva.
A költségek követésére alkalmazhatjuk a munkaszámok szerinti követést és különböző lekérdezéseket.
Gyakori feladat az értékesítés átlagárainak és az azoktól való eltéréseknek gyors és átlátható monitorozási igénye.
13. Képek, cikkek betöltése a roolnet Élelmiszeripar Online katalógusba
A roolnet Startban rögzített és publikusnak jelölt cikkeket - kategorizálással, képekkel, rövid leírással - gombnyomásra feltölthetjük a roolnet Élelmiszeripar Online portálra, így vevőink számára elérhetővé téve kínálatunk alapinformációit.
14. Összegzés
Az itt bemutatott funkciók részét képezik a roolnet Start verziónak.
Bízom benne, hogy céljaim szerint ezen áttekintés képeiről kiderült, hogy a roolnet Start letisztult, egyszerűen értelmezhető, jól átlátható és a gyakorlatban is jól használható élelmiszeripari rendszert nyújt.
A csomag "nagytestvére" a ROOL Bázis Start, mely teljeskörű készletkezeléssel, termelés követéssel, irányítással és számos további lehetőséggel segíti az élelmiszer gyártókat.
Elérhetőségeink:
ROOL Informatika Kft.
E-mail: marketKUKACrool.hu
mobil: (+36)20/510-7853
iroda: 4031 Debrecen, Derék u. 78. V/17.